Égi peloton

Halhatatlanokról, akik már nincsenek itt. Halhatatlanokról, akik remélhetőleg sokáig velünk maradnak.

Utolsó kommentek

  • manx express: egyszer tényleg volt második az összetettben hamilton, de szerintem nem törött csonttal. visont me... (2009.01.13. 05:35) Fiorenzo Magni
  • NAR: Kemény legény volt, úgy látszik, nem csak Hamilton lett törött csonttal második a Giron. (2009.01.12. 23:10) Fiorenzo Magni
  • manx express: Egyetértek (2008.11.19. 04:32) Marshall Taylor
  • NAR: Szerintem az is szerepet játszik abban, hogy míg mondjuk Armstrongnak ott volt példaképnek Greg Le... (2008.11.18. 22:03) Marshall Taylor
  • manx express: Jó kérdés. Az biztos, hogy a nemzetközi szövetség elég sokat tesz azért, hogy a sport ne csak euró... (2008.11.17. 04:54) Marshall Taylor
  • Utolsó 20

Linkblog

Antonin Magne

2008.12.18. 17:58 :: manx express

Antonin Magne 1904. február 15-én született a franciaországi Ytracban. Már amatőrként kitűnt a többi kerékpáros közül, számos versenyt nyert meg, ám csak 1927 –ben lett profi versenyző az Alleluia csapatnál. Számos egynapos versenyt nyert meg (Párizs—Limoges, Párizs—Vichy stb.), és még több versenyen állt dobogón, így 1930-ban harmadik lett a Párizs—Roubaix-n, 1932-ben és 1936-ban pedig második a nemzeti bajnokságon. 1933-ban a világbajnokságon a dobogó második fokára állhatott, az 1936-os berni világbajnokság mezőnyversenyét azonban sikerült megnyernie. Indult pályaversenyeken is, 1935-ben a brüsszeli hatnaposon harmadik helyezést ért el. Jean Bobet újságíró szerint Magne a világ legrosszabb interjúalanya, aki azonnal visszahúzódik csigaházába, amint összefut egy újságíróval. Versenyzőtársai szófukarsága miatt Szerzetesnek nevezték.

Magne 1927-ben indult először a Tour de France-on különösebb eredmény nélkül, 1930-ban azonban már a harmadik helyen végzett. 1931-ben a franciák kapitánya nem bizonyult elég erősnek a versenyben, ezért átengedte az elsőséget Magne-nak, aki megnyerte azt a hegyi szakaszt, amely a Tourmalet-n át vezetett, és felvehette a sárga trikót. Az utolsó előtti szakaszon a belga Jef Demuysère támadást indított egy olyan terepen, ami igazán kedvezett neki, sík, kockaköves flandriai tájon vezetett keresztül a verseny. Magne azonban nem engedte el Demuysère-t. 17 perces előnnyel értek célba. Demuysère hiába nyerte meg a szakaszt, csak az összetett második helyen végezhetett Magne mögött. Magne olyan kimerülten fejezte be a Tourt, hogy a következő évben nem is állt rajthoz.

1934-ben a franciák nagy reményekkel vágtak nemzeti körversenyüknek. Már az első szakaszon az előző évi győztes, Georges Speicher szakaszt nyert. Magne a második etapon annak ellenére magára vehette a sárga trikót, hogy csak másodikként ért célba, és azt 22 napig viselhette. Magne versenyét csupa bukás és balszerencse kísérte, ám fiatal csapattársa, René Vietto kétszer is segítségére sietett, így Magne második alkalommal is megnyerte a Tourt. 1934-ben a Tour de France egy újítást is bevezetett: az egyéni időfutamot. A verseny legelső időfutamát, a La Roche-sur-Yon—Nantes közötti 80 km-es etapot Magne nyerte egysebességes kerékpárján, amelynek áttétele 49 x 16 volt. Magne kiváló időfutammenő volt, háromszor nyerte meg a Nemzetek Nagydíját (1934, 1935 és 1936).

Az 1935-ös Tour nem volt ilyen eredményes Magne számára, a Telegraphe-on egy autó elütötte, és súlyos sérülésekkel kórházba szállították. 1936-ban azonban visszatért a mezőnybe, és Maes mögött megszerezte az összetett második helyezést a Touron.

A versenyzéstől 1939-ben vonult vissza, ekkortól sportvezetőként irányította olyan versenyzők felkészülését, mint Louison Bobet vagy Raymond Poulidor. 1962-ben let a francia becsületrend lovagja. Életének nagyobb részét Párizs északi peremkerületében, Livry-Garganban élte le. Arcachonban hunyt el 1983. szeptember 8-án. A Tour de France 2004-ben születésének századik évfordulóján egy szakaszbefutóval tisztelgett a kétszeres Tour-győztes emléke előtt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: magne vietto demuysère speicher bobet poulidor

A bejegyzés trackback címe:

http://egipeloton.blog.hu/api/trackback/id/tr93830163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.