Égi peloton

Halhatatlanokról, akik már nincsenek itt. Halhatatlanokról, akik remélhetőleg sokáig velünk maradnak.

Utolsó kommentek

  • manx express: egyszer tényleg volt második az összetettben hamilton, de szerintem nem törött csonttal. visont me... (2009.01.13. 05:35) Fiorenzo Magni
  • NAR: Kemény legény volt, úgy látszik, nem csak Hamilton lett törött csonttal második a Giron. (2009.01.12. 23:10) Fiorenzo Magni
  • manx express: Egyetértek (2008.11.19. 04:32) Marshall Taylor
  • NAR: Szerintem az is szerepet játszik abban, hogy míg mondjuk Armstrongnak ott volt példaképnek Greg Le... (2008.11.18. 22:03) Marshall Taylor
  • manx express: Jó kérdés. Az biztos, hogy a nemzetközi szövetség elég sokat tesz azért, hogy a sport ne csak euró... (2008.11.17. 04:54) Marshall Taylor
  • Utolsó 20

Linkblog

Eddy és Ugo

2008.07.05. 06:53 :: manx express

 

Valahogy mindig felmerül a kérdés, hogy vajon x vagy y milyen kerékpárral versenyzett, és nincs ez másként Eddy Merckx esetében sem (róla még ezen az oldalon a jövőben írok jókedvvel, bőséggel). Elég az első képre pillantani, máris megkapjuk az egyértelmű választ. Pedig nem, Eddy Merckx nem Merckx kerékpárral versenyzett. Ennek az oka az, hogy akkor még nem létezett ez a márka, a Kannibál 1978-ban hagyta abba a versenyzést, és csak utána kezdett vázak gyártásához, és éppen leendő konkurense, korábbi hivatalos kerékpárépítője segített neki vállalkozásának beindításában. Ez az ember pedig nem más, mint Ugo De Rosa.

Az 1934-ben született mester 1947-ben nagybátja műhelyében kezdett dolgozni, és folyton arról álmodozott, hogy épít magának egy tökéletes kerékpárt, amivel sorra nyeri majd a versenyeket. Ennek az álmodozásnak lett eredménye az 1953-ban megnyitott saját bolt-műhely Milanóban. Az Ugo De Rosa által készített vázak egyre szélesebb körben váltottak ki elismerést, 1958-ban maga Geminiani kérte meg De Rosát, hogy készítsen neki kerékpárt. Ugo De Rosa azonban nem csupán kerékpárépítő volt abban az időben, hanem profi versenyzők szerelője is, így naponta kapott visszajelzést azoktól, akiknek készítette vázait. Így került kapcsolatba Eddy Merckx-szel is 1969-ben, De Rosa szerelője volt a Kannibálnak, és jónéhány vázat készített is részére. A fordulópont 1973 volt, amikor Merckx kérésére De Rosa a Molteni csapat hivatalos beszállítója lett. Merckx gyakorlatilag De Rosa kerékpárral versenyezte végig pályafutása legnagyobb részét, az eredményeket nem sorolnám, csupán egyetlen adat illusztrációként, miként volt oly gyümölcsöző a Merckx—De Rosa együttműködés: 1974-ben Giro d’Italia, Tour de France, Tour de Suisse összetett győzelem, világbajnoki szivárvány trikó többek között. 1974-ben Ugo De Rosa 50 db kerékpárt készített kizárólag Eddy Merckx részére, ebből hatot a Giro d’Italiára egyetlen hét alatt.

Ugo De Rosa vázremekeit szerencsére a mai napig készíti, és olyan versenyzőket segített győzelemre, mind az említett Geminiani, Merckx, Motta, Nencini, Van Looy, Moser, Argentin, Baronchelli, Berzin, Casagrande, Vainsteins, de manapság Garzelli, Di Luca és Savoldelli szintén De Rosa kerékpárokat használ. Aki teheti, próbálja ki, nem fog csalódni, én már csak tudom, én is De Rosát használok.

 

 

 

5 komment

Címkék: moser motta argentin de rosa merckx nencini geminiani van looy baronchelli berzin

A bejegyzés trackback címe:

https://egipeloton.blog.hu/api/trackback/id/tr56554193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manx express 2008.08.15. 10:01:24

köszönöm. igyekszem.

zak 2008.09.10. 22:40:43

elismerésem innen is. jók a storyk, csak attól félek, hogy egyszer elfogynak az emberek :)

manx express 2008.09.11. 03:27:06

köszönöm. attól nem kell tartani, hogy elfogynak, van néhány száz versenyző, akiről érdemes megemlékezni

kru 2008.09.12. 00:14:16

lehengerlő, hiánypótló, köszi