Égi peloton

Halhatatlanokról, akik már nincsenek itt. Halhatatlanokról, akik remélhetőleg sokáig velünk maradnak.

Utolsó kommentek

  • manx express: egyszer tényleg volt második az összetettben hamilton, de szerintem nem törött csonttal. visont me... (2009.01.13. 05:35) Fiorenzo Magni
  • NAR: Kemény legény volt, úgy látszik, nem csak Hamilton lett törött csonttal második a Giron. (2009.01.12. 23:10) Fiorenzo Magni
  • manx express: Egyetértek (2008.11.19. 04:32) Marshall Taylor
  • NAR: Szerintem az is szerepet játszik abban, hogy míg mondjuk Armstrongnak ott volt példaképnek Greg Le... (2008.11.18. 22:03) Marshall Taylor
  • manx express: Jó kérdés. Az biztos, hogy a nemzetközi szövetség elég sokat tesz azért, hogy a sport ne csak euró... (2008.11.17. 04:54) Marshall Taylor
  • Utolsó 20

Linkblog

Maurice Garin

2008.07.09. 13:55 :: manx express

 

Maurice Garin 1871. március 3-án született az olaszországi Arvierben, közel a francia határhoz. Garin olasznak született, de szüleivel Franciaországba költözött, ahol kéményseprőként dolgozott. Versenyzői pályafutása 1892-ben kezdődött Észak-Franciaországban, ahol több helyi versenyt megnyert. 1897-ben és 1898-ban megnyerte a Paris-Roubaix-t, majd 1901-ben felvette a francia állampolgárságot.

1903-ban megnyerte az első Tour de France-t, és ezt az eredményét meg tudta ismételni 1904-ben. A második, 1904-es Tour botrányoktól volt hangos, szurkolók bántalmaztak versenyzőket, és a verseny után több versenyző eredményét is megsemmisítették csalás miatt.

Szinte unalomig ismert a tény, hogy többekkel együtt visszamenőlegesen kizárták a versenyből a Tour első négy helyezettjét: Garint, Louis Pothiert (ő lett a második), Garin fivérét, Césart, és a negyedikként végző Hippolyte Aucouturier-t, amiért helyenként vonattal tették meg a távot, autóval húzatták magukat (márha nem ültek be), szabálytalanul frissítettek stb. Garin vétke az volt, hogy vonatozott. Egy fiatal kutató az utóbbi időkben azonban néhány alapvető kérdést tett fel, és nem hiszi, hogy Garin csalt volna. Miféle vétek az, amiért életre szóló eltiltást kapott Pothier? A többieket miért csak határozott időre függesztették fel? Soha nem fogjuk megtudni, mivel mind a Tour, mind a francia szövetség hivatalos iratai eltűntek, amikor a németek megszállták Franciaországot a II. világháború idején. Az iratokat délre akarták menekíteni, de a dokumentumokat szállító autót senki nem látta többet, miután az elhagyta Párizst. Az említett kutató, Jason Jellick szerint nem volt lehetősége Garinnek vonatra szállnia, mivel csupán egyetlen olyan szakasz volt a korabeli menetrendek szerint, az első (Párizs-Lyon), ahol ez megtörténhetett, ám itt is csupán 7 percet tudott volna nyerni Garin. A többi szakaszon Garin 5-8 ellenfelével együtt haladt, így itt nyilván szó sem lehetett csalásról. Azonban a korabeli sajtó áttanulmányozása után, beleértve a helyi lapokat is, sem lesz tájékozottabb az olvasó, gyakorlatilag semmi sem jelenik meg az ügyről. Jellick azt állítja továbbá, hogy találkozott egy olyan úrral, aki gyermekkorában beszélt Garinnel Lens-ben, sőt még idézik is őt több könyvben, amint azt állítja, hogy Garin beismerte neki, a gyereknek a vonatozást. Jellick szerint ez az ember tagadja, hogy Garin valaha is beismerte volna a csalást, sőt egész életében azt állította, hogy tisztességesen versenyzett.

Garint 1904-es Tour miatt két évre tiltották el a versenyzéstől, ő azonban 7 évre eltűnik, 1911-ben jelenik meg újra a Párizs-Brest-Párizs versenyen. Visszavonulása után Garin Lens-ben egy műhelyt nyitott, melyet haláláig, 1957. február 18-ig vezetett.

 

2 komment

Címkék: garin maurice pothier garin césart aucouturier

A bejegyzés trackback címe:

https://egipeloton.blog.hu/api/trackback/id/tr64560443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2008.07.13. 19:56:15

Hol a fék a legfelső képen a biciklin? Meg úgy általában a többin? :-)

manx express 2008.07.14. 06:47:47

a legfelső képen egy pályabicikli van, azokon nem volt, és persze most sincs fék, meg örökhajtósak is (biztonsági okokból). abban az időben leginkább kontrás fékek léteztek, bár a századfordulra már feltalálták a maihoz hasonló, a felnit fékező szerkezeteket is.
süti beállítások módosítása